صفحات

۱۳۹۰ دی ۱۵, پنجشنبه

همایش تازه های سرطان ریه در تالار همایشهای علمی و فرهنگی امید اورمیه برگزار شد

همایش تازه های سرطان ریه - انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی ( امید )
همایش تازه های سرطان ریه توسط انجمن راديوتراپي انكولوژي ايران و با همکاری انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی ( امید ) و دانشگاه علوم پزشكي اورميه در مورخه هشتم دی ماه سال جاری و در محل تالار همایش های علمی و فرهنگی امید برگزار شد.
دکتر جواد خشابی رئیس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی به عنوان سخنران آغازین این همایش ضمن خوش آمد گویی به حاضران و شرکت کنندگان در این برنامه، گفت : بیماری سرطان یکی از بزرگترین معضلات پیش روی جامعه بشری و به ویژه جوامع در حال رشد است و داشتن برنامه ریزی برای مقابله با این معضل همچون هر مسئله و مشکل دیگری بسیار طبیعی به نظر می رسد.
دکتر جواد خشابی
وی با اشاره به میزان بالای مرگ و میر ناشی از سرطان در استان آذربایجان غربی افزود: سرطان ریه نیز همچون بسیاری از انواع سرطان های دیگر از این امر مستثنی نیست. چنانکه که در گزارش برنامه جامع کنترل سرطان،  ASR  سرطان ریه در استان 7/11 بوده و متاسفانه در ابتلای به این سرطان استان ما مقام اول را به خود اختصاص داده.
رئیس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از افزایش آگاهی های عمومی به عنوان مهمترین عامل کنترل و مبارزه با سرطان یاد کرد و  نقش سازمانهای مردم نهاد را در این عرصه بسیار قابل توجه دانست.
خشابی افزود: متاسفانه بیشتر موسسات و سازمان های مردم نهاد در ایران هم و غم خود را به تبع مشکلات درمانی و  نیاز های موجود صرف حمایتهای مالی و درمانی از مبتلایان به سرطان می کنند و ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم که موسساتی صرفا به امر پیشگری و تشخیص زودرس بپردازند.
ایشان در پایان ضمن ابراز خرسندی از گسترش فعالیتهای مشابه با برگزاری این کنگره توسط مرکز درمانی و پژوهشی امید ضمن دعوت از کلیه علاقه مندان برای بازدید از این مرکز خیریه، آمادگی انجمن امید به جهت تبدیل شدن به پایگاهی برای انجمنهای دیگر همچون انجمن رادیوتراپی انکولوژی اعلام و از هیات برگزاری کنگره تازه های سرطان ریه قدر دانی کرد.
دکتر فرهاد سمیعی؛ دبیر انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران دیگر سخنران این همایش، با اظهار شعف از مشاهده فعالیتها و موفقیتهای کم نظیر انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی ( امید ) به انتقاد از عدم توجه مسئولان به موضوع سرطان در کشور پرداخت.
دکتر فرهاد سمیعی
وی افزود در گزارش ارائه شده توسط کنفرانس سران در سال 2002 میلادی، بروز بیست میلیون سرطان جدید در سال 2020 میلادی و اضافه شدن این تعداد به مبتلایان پیشین این بیماری در سالهای قبل تر پیش بینی و در خصوص تبعات آن هشدارهای بسیاری داده شده است. با این حال و علی رغم پیشتازی همواره ایران در توجه به موضوع سرطان که نمود آن را می توان در تشکیل انستیتو سرطان ایران مشاهده کرد و با وجود نیروی انسانی متخصص و برتر هنوز هیچ برنامه جامع در خصوص مقابله با سرطان  در ایران وجود ندارد.
سمیعی در پایان با اشاره بر لزوم دارا بود عزم و اراده ملی برای مقابله با سرطان به نحوه اجرا و نهادینه کردن برنامه های واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و مبارزه با بیماری سرطان را نیز محتاج چنین برخوردی دانست که منجر به ایجاد یک خواست و تقاضای همگانی و از سوی تمام ایرانیان شود.
انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی - مرکز همایشهای علمی و فرهانگی امید
دکتر امید اثنی عشری دبیر اجرایی همایش تازه های سرطان ریه نیز در مصاحبه  با واحد روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی ( امید ) از حضور بیش از 70 نفر از اساتيد و متخصصين دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور و بحث و تبادل نظر در خصوص تازه ترین یافته های علمی به ویژه در حوزه درمان سرطان ریه با محوریت  بوم شناسی، جراحی، رادیوتراپی و انکولوژی در طول این کنگره خبر داد. وی هدف از برگزاری این همایش را بالا بردن سطح علمی و دانش متخصصان استان عنوان و استقبال علاقه مندان از همایش را خوب توصیف کرد. ایشان همچنین با اشاره به پتانسیل های موجود در استان و انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ( مرکز درمانی و پژوهشی امید ) ارزیابی میهمانان همایش را از نحوه برگزاری و امکانات این مرکز بسیار عالی خواند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر